Döda Fötter

Idag, efter sisådär åtta månader i Belgien, har jag besökt Antwerpen för första gången tillsammans med Victoria. Det var sjukt länge sedan vi sågs nu och det var fantastiskt trevligt att umgås med henne och vara helt cp och skämta om snusk. Antwerp imponerade med en vacker tågstation (till skillnad från Bryllans centralstation) och extremt bra shopping! Det sistnämna var kanske mindre bra för min plånbok men jag hittade en massa snygga saker och dessutom ett par röda converse! Som jag har letat runt efter converse-skor i Bryssel i någon fin färg och misslyckats alltså! Det var inte helt lätt att hitta dem i Antwerp heller, men tillslut så fann jag dem på en affär som hette Men_At_Work (vilket jag tyckte var jätteroligt, men tänker inte säga varför med tanke på att släktingar läser detta) och då var min dag gjord kan jag säga. Ska inviga dem imorgon tror jag, om mina fötter och ben sluta verka alltså, vet inte hur långt vi gick men både jag och Victorias ben var döda på tågresan hem (behöver jag säga att vi nästan grät av lycka över att det fanns sittplatser?).
Antwerpen var, precis som många sagt till mig innan, finare än Bryssel men jag tycker fortfarande att Ghent är finast hittills. Deras Grote Markt var sjukt snyggt också med en snajdig fontän OCH den svenska flaggan på en av byggnaderna (okej, typ hela europas flaggor satt där, men det hör inte till saken).
Hemlängtan som var extrem igår har gått över nästan helt. Jag saknar ju såklart alla där hemma fortfarande, men jag känner att belgien är ganska bra ändå. Dessa två sista månader kommer nog bli jätteroliga med resor och fest och annat filureri. Paris är något som ska bokas in snarast och jag måste ju besöka Waterloo och den belgiska badorten Knokke innan jag pallrar mig hem mot Sverige igen.
Med tanke på hemresa har jag ingen aning alls om hur jag ska få hem allting igen. Förhoppningsvis kan mina kära föräldrar ta med en extra väska (så stor som möjligt) så att de kan ta med mina vinterkläder hem. Och jag kan prata med er på skype nästa vecka eller alternativt i helgen, beroende på vad som händer (och fötter).
Tror jag inte har något mer att rapportera.. eler jo! Gräsmattan kanske jag slipper klippa förresten, Karin har inte gått igenom hur helvetesmaskinen fungerar så då tänker jag inte göra något. Hon kan ju inte kräva att jag ska klippa gräset när det var hon själv som sa att hon skulle visa hur den fungerade och så. Då är det ju bara hennes eget fel om det inte blir gjort, det tycker jag i alla fall.
~JK~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0