Just nu...

Känner jag bara att jag inte vill vara här...
Jag tror det är den ökända hemlängtan som har slagit till. Jag vill bara vara hemma med familj och vänner just nu och dum i huvudet som jag är började jag kolla på bilder från när mina vänner var här och hälsade på mig för några veckor sedan. Bra jobbat Jens, nu påminde du dig själv bara om varför du saknar dem...
Jag känner bara att jag inte vill jobba som au-pair efter denna helg och jag vill absolut inte klippa deras jävla gräsmatta på fredag!
När Karin bad mig göra det blev jag faktiskt förbannad (men jag visade det inte) jag är ledig och trädgårdsarbete är INTE detsamma som lätt hushållsarbete in my mind at least. När hon frågade så sa jag att jag kunde göra det OM jag fick tid, vilket hon verkade shockad över att jag sa och sedan nämnde hon att jag ju "faktiskt får betalt trots att jag är här hemma och inte jobbar". Ursäkta!? Var det inte ni som gav mig 1,5 veckors betald semester eller? Vad hade de tagit sig till om jag åkt till Sverige över lovet, eller någon annanstanns? Bara för att jag är "hemma" betyder väl inte det att de ska kunna sätta mig i arbete, eller?
Hade gärna sagt allt detta till henne där och då, men man är ju så jäva utsatt som Au-Pair med tanke på att man faktiskt jobbar för dom man bor hos och då vill man ju inte ha ett strained relationship med dem. Sedan kan ju dem även ge mig sparken ganska utan vidare och då sitter jag här i bryssel utan en inkomst eller en biljett hem.
Att jag skulle hjälpa till att handla lite under veckan kan jag acceptera, mat är något jag också behöver och Karin har inte så mycket tid att handla med tanke på att hon jobbar. Att hon bad mig att slänga ner grytor och grejer i skåp medans hon handlar kan jag också acceptera, med tanke på att det faktiskt är jag som lagat mat i dem och diskat dem. Men klippa gräsmattan? Just no...
Det är väl bara att bita ihop antar jag, två månader kvar ungefär innan jag kommer hem igen och mindre än en månad kvar tills mamma, pappa och Elin kommer för att hälsa på mig.
Imorgon ska jag till Antwerpen med Victoria i alla fall, det känns bra. Förhoppningsvis går denna pissighetskänsla över fort så jag verkligen kan njuta av den sista tiden här.
~JK~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0